اخبار حمل و نقلجاده‌ای

چهار خطه‌ سازی محور شهرکرد ـ شلمزار در مسیر تکمیل قرار گرفت

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از رفع بخش مهمی از معارضات تأسیساتی در محور شهرکرد ـ شلمزار خبر داد و گفت: با جابه‌ جایی تأسیسات آب در محدوده پیچ طاقانک و آغاز عملیات آسفالت‌ ریزی، این قطعه به زودی تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از رفع بخش مهمی از معارضات تأسیساتی در محور شهرکرد ـ شلمزار خبر داد و گفت: با جابه جایی تأسیسات آب در محدوده پیچ طاقانک و آغاز عملیات آسفالت ریزی، این قطعه به زودی تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

به نقل از خبرآنلاین،  سید احسان حسینی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در جریان بازدید از پروژه احداث باند دوم محور شهرکرد ـ شلمزار، این مسیر را یکی از محور های مهم و پرتردد استان دانست و اظهار کرد: عملیات چهار خطه سازی این محور از سال های گذشته آغاز شده اما در برخی نقاط به دلیل تداخل با تأسیسات زیربنایی و سایر معضلات اجتماعی، روند اجرایی پروژه با کندی مواجه شده بود.

 

وی با اشاره به رفع معارض خط انتقال آب در محدوده پیچ طاقانک افزود: با پیگیری های انجام شده و همکاری دستگاه های خدمات رسان، این مانع برطرف شد و اکنون عملیات آسفالت ریزی در این محدوده در حال انجام است.

حسینی ادامه داد: در محدوده بهرام آباد نیز با جابه جایی تیر های برق، جبهه کاری برای پیمانکار فراهم شده و عملیات اجرایی آغاز شده است. امیدواریم با رفع سایر معارضات باقی مانده، عملیات چهار خطه سازی محور شهرکرد ـ شلمزار به طول ۳۲ کیلومتر به طور کامل به پایان برسد و مردم استان از مسیر ایمن و استاندارد بهره مند شوند.

 پیچ طاقانک بزودی زیر بار ترافیک می رود

حمید ربیعی معاون فنی و مهندسی ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی این پروژه گفت: محدوده پیچ طاقانک به دلیل تداخل با تأسیسات آب از جمله نقاطی بود که اجرای پروژه در آن با تأخیر مواجه شده بود.

وی افزود: با رفع این مشکل و همکاری شرکت آب و فاضلاب، عملیات اجرایی با سرعت مناسبی دنبال شد و هم اکنون لایه دوم آسفالت در حال اجراست. پس از نصب علائم و تجهیزات ایمنی، این بخش طی روز های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ربیعی خاطرنشان کرد: این محدوده در سال های گذشته از نقاط حادثه خیز محور محسوب می شد و بهره برداری از آن نقش مهمی در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات خواهد داشت.

تداوم عملیات اجرایی در قطعه ۱۵ کیلومتری سه راهی خوزستان تا شمس آباد

خلیل مقصودی مشاور پروژه نیز با تشریح روند پیشرفت کار اظهار کرد: قطعه نخست پروژه از سه راهی خوزستان تا شمس آباد به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر در حال اجراست و عملیات خاک ریزی، اجرای بیس، ساب بیس و آسفالت در بخش های مختلف آن ادامه دارد.

وی افزود: در محدوده بهرام آباد پس از رفع معارضات تأسیساتی، عملیات اجرایی از حدود یک هفته گذشته آغاز شده و پیش بینی می شود عملیات خاکی این بخش طی یک تا دو ماه آینده تکمیل شود.

مقصودی همچنین از اجرای روکش آسفالت در محدوده طاقانک تا شمس آباد و آغاز عملیات ساخت زیرگذر طاقانک خبر داد.

اشتغال زایی مستقیم برای ۷۰ نفر در کارگاه پروژه

خلیلی سرپرست کارگاه پروژه نیز با اشاره به ظرفیت تجهیزاتی و نیروی انسانی فعال در این طرح گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی، ۲۵ دستگاه کامیون حمل مصالح و نزدیک به ۷۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم در اجرای پروژه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: تمامی ظرفیت های موجود برای تسریع در روند اجرای عملیات و تکمیل بخش های باقی مانده پروژه به کار گرفته شده است.

گفتنی است ،محور شهرکرد ـ شلمزار یکی از مهم ترین محور های ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که تکمیل عملیات چهارخطه سازی آن علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش سوانح رانندگی، نقش مؤثری در تسهیل تردد و توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان خواهد داشت.

 

جهت دسترسی به سایر اخبار جاده ای به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

منبع
تین نیوز
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا