خط ۱۰ مترو با دو TBM فعال در حال پیشروی است | پایانه آزادگان تا پایان شهریور به تست گرم میرسد
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در جریان آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی این خطوط قرار گرفت.

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق کارشناسان کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در کارگاه های مختلف خطوط 8 تا 11 شبکه مترو پایتخت، روند عملیات اجرایی و آخرین وضعیت پیشرفت خطوط جدید مترو را مورد رصد میدانی قرار دادند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه بازدید از خطوط جدید مترو، از پیشرفت عملیات اجرایی در خطوط ۱۰، ۱۱، ۹ و ۸ خبر داد و تأکید کرد که برنامه ریزی برای تکمیل خطوط مترو و توسعه زیرساخت های جدید با جدیت در حال پیگیری است.
سیدجعفر تشکری هاشمی گفت: برنامه ای که برای مترو تهران دیده شد برای سال ۱۴۰۵، یک برنامه مفصلی بود برای اینکه بتوانند خط های هفت گانه مترو را کامل کنند و ایستگاه های این خطوط به بهره برداری برسند.
وی با اشاره به تصویب منابع مالی برای توسعه خطوط جدید افزود: با توجه به اینکه خطوط چهارگانه جدید شهر تهران هم مطرح شده بود، منابعی هم در بودجه سال ۱۴۰۵ مصوب شد.
تشکری هاشمی با تشریح وضعیت خط ۱۰ مترو اظهار کرد: در خط ۱۰ بازدید که داشتیم، خوشبختانه دو دستگاه TBM در حال کار بودند و در حدود ۲.۷ کیلومتر این تی بی ام ها توانسته بودند حفاری تونل ها را انجام دهند.
او ادامه داد: برخی از ایستگاه ها هم عملیات ساختشان در مراحل مقدماتی شروع شده بود، کارگاه ها مجهز شده بودند و می توانیم بگوییم که تقریباً در خط ۱۰ یک کار شسته رفته در حال انجام است.
رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران درباره خط ۱۱ نیز گفت: بازدیدی از شفت ورودی تی بی ام داشتیم. مقدمات کار فراهم شده بود و ان شاءالله در آینده نزدیک عملیات اجرایی خط ۱۱ هم با سرعت بیشتری دنبال می شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت پایانه آزادگان تصریح کرد: از پایانه آزادگان هم بازدید کردیم که یکی از پروژه های بسیار مهم است. این پایانه هم برای خط ۳ و هم در آینده برای خط ۱۱ نقش حیاتی دارد.
رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، هدف از این بازدیدها را تسریع در اجرای پروژه ها عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما از این بازدیدها، بررسی موانع و ارتقای سطح عملیات اجرایی خطوط جدید است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان این بازدید ضمن تقدیر از تلاش های شرکت مترو تهران بابت پیشبرد پروژه های مرتبط با توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری، شبکه مترو را یک راه حل قطعی و نیز یک سرمایه ارزشمند برای افق بلندمدت شهر تهران برشمرد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه روزانه میلیون ها نفر از شهروندان پایتخت، شبکه حمل و نقل عمومی زیرزمینی را مورد استفاده قرار می دهند، گفت: مترو یک سرمایه گذاری بادوام و ماندگار برای هر کلان شهری محسوب میشود.
در چنین شرایطی هم افزایی تمام ارکان ذیربط مدیریت شهری از جمله شورای شهر و شهرداری باعث رقم خوردن اتفاقات موثر و مثبتی در این زمینه می شود. بازدیدهای ادواری کمیسیون های تخصصی شورا از پروژه های مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی نیز در این راستا صورت می پذیرد.
تست گرم خط ۱۱ در شهریور
نعمت الله فرزان پور، مدیرعامل شرکت مترو هم از برنامه ریزی برای بهره برداری آزمایشی خط ۱۱ خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده که تا پایان شهریورماه تست گرم در این بخش انجام شود.
او درباره دیگر اقدامات تکمیلی نیز افزود: کارهای تکمیلی ایستگاه ۱۷ شهریور هم در حال انجام است تا به چرخه خدمت رسانی اضافه شود.
فرزان پور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت شهرداری و شورای شهر در تصویب لایحه ها، این پروژه ها با سرعت بیشتری پیش برود.
جهت دسترسی به سایر اخبار مترو به این صفحه از سایت مراجعه کنید.



