اخبار حمل و نقلترانزیتحمل و نقل و زنجیره تأمین

ظرفیت خروج کامیون‌ ها از مرز ریمدان ۲ برابر شد

ظرفیت خروج کامیون‌ های حامل کالا از مرز ریمدان به ۲ برابر افزایش یافته است.

طبق اعلام گمرک ایران، با همکاری و مساعدت پاکستان و پیگیری های وزارت امور خارجه ظرفیت خروج کامیون های حامل کالا از مرز ریمدان به ۲ برابر افزایش یافته است.

به نقل از گمرک، کامیون های حامل کالا از گمرک مرزی ریمدان شامل خروجی بازارچه مرزی و منطقه آزاد به تعداد ۴۰۰ دستگاه بوده است.

این در حالیست که این رقم قبل از عید روزانه میانگین به تعداد ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه بوده است.

این اقدام گمرک در حالی صورت گرفت که نقطه صفر مرزی ریمدان در مرز مشترک با پاکستان به دلیل مشکلات زیرساختی و امکانات مرزی و همچنین ساعت کاری گمرک پاکستان با مشکلات متعددی مواجه است که امکان افزایش تعداد کامیون های خروجی و ورودی را با محدودیت مواجه می کند.

با این وجود با تلاش کارکنان گمرک به طور روزانه تا خروج آخرین کامیون پذیرش شده در مرز، تشریفات گمرکی انجام می شود تا وقفه ای در تجارت مرزی به ویژه صادرات در این مرز مشترک با کشور پاکستان ایجاد نشود.

 

جهت دسترسی به سایر اخبار حمل و نقل و زنجیره تامین به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

منبع
تین نیوز
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا