اخبار حمل و نقلجاده‌ای

تکمیل کریدورهای ارتباطی، اولویت شهرضا برای خروج از بن بست جاده ای

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس با تأکید بر تکمیل کریدورهای ارتباطی، گفت پروژه زیرگذر بسیج با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت در آستانه بهره برداری است و توسعه راه های منطقه برای جلوگیری از بن بست جاده ای در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های حمل ونقل، گفت تکمیل کریدورهای ارتباطی جنوب استان اصفهان یکی از مهم ترین اولویت های عمرانی منطقه است و نباید اجازه داد شهرضا به بن بست جاده ای تبدیل شود.

حبیب قاسمی با اشاره به اهمیت تکمیل محورهای مواصلاتی اظهار کرد: وجود گسست در برخی بخش های آزادراه تهران–اصفهان–شیراز، ضرورت تکمیل اصولی این مسیر را دوچندان کرده است. به گفته وی، رفع این نواقص نقش مهمی در تسهیل تردد، افزایش ایمنی و تقویت جایگاه ترانزیتی شهرستان خواهد داشت.

زیرگذر بسیج در آستانه بهره برداری

قاسمی با اشاره به روند اجرای پروژه زیرگذر بسیج، این طرح را یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی شهرضا دانست و افزود: این پروژه اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما در دو بخش با چالش هایی روبه رو است.

وی توضیح داد: نخستین مانع، تملک اراضی در محدوده شهرک فتح است که به دلیل تعدد مالکان، روند اجرا را چند ماه به تعویق انداخته است. دومین موضوع نیز دغدغه های فعالان صنعتی در محدوده دوربرگردان پروژه است که در حال پیگیری و رفع آن هستیم.

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای دو روگذر

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس با اشاره به تکمیل زیرساخت های این محور گفت: در کنار زیرگذر، احداث دو روگذر نیز در دستور کار قرار دارد که یکی از آن ها حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دیگری در مرحله اجرای فونداسیون است.

به گفته قاسمی، برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این دو روگذر حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است که برای هر پروژه نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

روشنایی محور، شرط بهره برداری نهایی

وی با بیان اینکه بهره برداری کامل از این مسیر منوط به اجرای سیستم روشنایی است، افزود: مسئولیت اجرای روشنایی بر عهده سازمان راهداری قرار دارد و مراحل انتخاب پیمانکار انجام شده است. با تکمیل این بخش، امکان بازگشایی و بهره برداری از بخش های مختلف پروژه فراهم خواهد شد.

ایمن سازی محورهای حادثه خیز در دستور کار

قاسمی همچنین از اجرای چند طرح مکمل برای ارتقای ایمنی راه های شهرستان خبر داد و گفت: پروژه هایی مانند زیرگذر صحرای چغاد، تکمیل لوپ ها و دسترسی های محور سمیرم و همچنین زیرگذر قشقایی به اسفه سالار با هدف کاهش نقاط حادثه خیز و بهبود دسترسی روستاها در برنامه اجرایی قرار گرفته اند.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح ها علاوه بر افزایش ایمنی، موجب روان سازی ترافیک، تسهیل تردد ناوگان و تقویت ارتباطات جاده ای جنوب استان اصفهان خواهد شد.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های حمل ونقل و تکمیل پروژه های نیمه تمام، زمینه ساز رونق اقتصادی، تسهیل جابه جایی و جلوگیری از ایجاد بن بست جاده ای در شهرستان شهرضا خواهد بود.

 

جهت دسترسی به سایر اخبار جاده ای به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

منبع
تین نیوز
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا